måndag 22 september 2014

Bageri & Höst

Nu, den här veckan och ett par veckor framåt ska jag vara på bageriet och baka. Vi var färdiga med charken i förra veckan men vi kommer att ha charken igen till våren. Idag har vi bakat frallor och grahamsfrallor. Vi kommer att baka även bakelser men vad vi ska baka vet jag inte riktigt än.


Frallor som vi har bakat idag
 
Jag är så glad att hösten är äntligen här. Jag älskar hösten det är det bästa årstiden jag vet. Tycker att löven blir så fina när de skiftar färg. Och så kan man ta fram mössor och muddar/vantar nu och fixa varm choklad, koka gröt och en kopp varmt te.
Om ett par veckor kommer jag och min familj att flytta till Karlholmsbruk. Jag ser framemot att flytta nu och det kommer att bli skönt när vi har kommit till vårt nya hem.

2 kommentarer:

  1. Ser bra gott ut. :)

    Vart ligger Karlholmsbruk? Roligt att ni ska flytta!
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det också ^^
      Karlholmsbruk ligger norr om Tierp ungefär, ja det ska bli trevligt

      Radera